26 Feb 2016

Namihei loves me. / 大好き。

Now I'm quite confident that Namihei likes me. When we are on the sofa in the living room, she looks very comfortable in her cage. Once I leave the sofa, she starts looking for me with calling.
Last night she kept stalking me and wanted to stick with me. So it wasn't easy to take her photos. She always came to my shoulder when I tried to take her photo. Well, she was obsessed with staying on my shoulder, I suppose. And of course, whenever I moved, she followed me, no matter where I was going. One more thing, these days when I try to let her sleep with covering her cage, she pretends to eat her seeds. She knows while she is eating, I will wait for her. Well, she is lovey, isn't she?

今なら、波平は私のことが好きだと自信を持って言えます。リビングで一緒にソファーにいるとき、なみちゃんはとっても穏やかな表情をしています。でも、私がソファーを離れると、呼び鳴きして探し始めるんですよ。
昨晩は、なみちゃんにずっとストーカーされてました(笑)。どうしてもくっついてくるので、写真を撮るのも一苦労。カメラを向ければ、必ず肩に乗ってしまう始末。
それから、ちょっとでも動けば、どこへ行こうともなみちゃんがついてくるんですよ。もう1つ、最近気づいたことは、夜、なみちゃんを寝かせるときにおやすみカバーをかけているのですが、それをかけようとすると、いきなりごはんを食べているフリをするんです!なみちゃん、ごはん食べてる間は私が待っていてくれることをわかってるんですねぇ。かわいいですね、なみちゃん。
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment