22 Feb 2016

Namihei is sensitive. / 波平は神経質。

Namihei is quite sensitive, though she doesn't look she is.
Yesterday, we had a fire alarm check in our apartment and a middle aged man came in my room where Namihei was relaxed. Once she noticed the unknown human, she went into a panic. Then the man noticed he had caused this panic and apologised to us! Well, she was in her cage, but I really worried about her.
Last year, when we had the fire alarm check, she was playing in my room. At that time, she also went into a panic and hit herself against the wall. Then she started vomiting and I took her to a bird clinic. She had to get a jab several times to recover... This time she managed the incident though. Hmm... I don't think she can meet my friends, as she will be nervous. She recognises only two humans, me and my mum. Or does she think we are also budgies?!

波平、見かけによらず、意外と繊細なんです。
昨日、マンションで火災探知機の定期点検があり、おじさんが私の部屋にも来ました。なみちゃん、リラックスモードだったのですが、おじさんの姿を確認するなり、パニック状態に。それを見たおじさんも、どうしていいかわからず、とりあえず謝って出て行きました(笑)。なみちゃんはケージの中でしたが、あまりのパニック状態に、私も本当に心配でした。
というのも、昨年の定期点検の際、なみちゃんはケージの外で遊んでいて、おじさんパニックで壁ドン惨事となってしまったんです。少し吐いてしまって、今度は私がパニック状態でなみちゃんを病院へ連れて行きました。あのときは、3回くらい注射されてしまって、本当にかわいそうなことをしました。
今回はそんなことにはなりませんでしたが、なみちゃんが私の友人たちにお披露目される日は、やって来ないのでしょうねぇ。なみちゃんが大丈夫な人間は、私と母の2人だけ。いや、もしかして、なみちゃんは私たちのことも同類だと思っているかもしれませんね!
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment