8 Mar 2015

A little progress / ちょっとした進歩

Did you call me?
Namihei is doing well. Yesterday it was raining all day, so I stayed at home with her.
Well, I can see a little progress in her.
She looks at me when I call her. She hasn't come over yet, but at least, she doesn't ignore me anymore!
And it seems that she is practising to fly well. My head is one of her triangle spots... she goes to the wood shelf where I keep my precious stuff first, then goes to another wood shelf where I hang my clothes. And perhaps my head is the terminal, I suppose. Wherever I am, she flies back to my head...
It's very curious.
So next step will be to teach her to show respect for my head!


なみちゃんはおかげさまで元気にしています。昨日は雨だったので、1日中一緒に家で過ごしました。
気難しいなみちゃんに、ちょっとした進歩が見られましたよ。
「なみちゃん」と呼ぶと、こっちを見てくれます!もちろん、まだ来てくれることはないんですけど。少なくとも、「ムシ状態」からは脱却です。
そして、よく飛ぶ練習をしています。どうやら私の頭は彼女のトライアングルスポットの1つになっているようで…。
お気に入りグッズを飾っている棚に飛び立ち、その後は洋服を掛けているクローゼットの上へ飛び移り、最後には私がどこにいても、私の頭に飛んできます。私の頭は終着駅ってことか…。
じゃあ次は、私の頭にもちゃんと敬意を払ってもらえるよう学習してもらわないといけませんね!

No comments:

Post a Comment