31 Mar 2015

Interloper, Namihei / 侵入者、波平

Smirk!
I'm wondering... does Namihei recognise me as her keeper?! What am I for her?
Anyway, she doesn't listen to me and now my precious book shelf is very attractive for her.
It's okay if she just hangs around there, but it's not okay if she breaks my books!
I need to think of something to protect my property...
By the way, she also likes to play with toilet paper. I use it to wipe her poo and try to hide it from her, but she is good at finding it.
Perhaps I should get a toy, I mean a proper one for budgies!


波平は、私のことを飼い主だって認識しているのでしょうか。なみちゃんにとって私って?!
なみちゃんは私の言うことは聞かないし、今は私の大切な本棚が楽しい遊び場に。
もちろん、そこでウロウロしているだけなら問題ありませんが、本を破壊する行為は認められません!
置いてある本をどうやってなみちゃんから守るかが今後の課題ですね。
ところで、なみちゃんはトイレットペーパーで遊ぶのも大好きです。このトイレットペーパーで私がなみちゃんの落し物を掃除しているわけですが、普段は隠して保管しているつもりなのに、なみちゃんは見つけるのが上手。
何かおもちゃを、インコちゃん用のものを買ってあげないといけませんね。

No comments:

Post a Comment