19 Mar 2015

Can we become friends? / 友だちになれる?

Today I was off, so I had more time to spend with Namihei in the morning.
Well, I felt that she was in a good mood and she was actually around me a lot.
I have heard that a budgie nods his head a lot when he is happy or finds something interesting.
Yes, Namihei kept nodding her head whilst patting on the desk.
But... I must have ruined our good relationship later. I found a poo stuck near her arse and wanted to remove it. She got angry so much! But you know, it's always important to think of hygiene!



今日は飼い主、有休消化のため、朝はいつもよりゆっくり波平との時間を過ごせました。
なんとなくご機嫌にみえるなみちゃん。飼い主の周りで楽しそうに遊んでいました。
インコがご機嫌なとき、頭を縦にぶんぶん振るそうですが、なみちゃんも机の上を歩きながら、ぶんぶんしてました!
でも、私たちの関係に少々ヒビが入ってしまったかも…。おしりの辺りにフンがこびりついていたので、無理やりとりました。
ものすごく怒るなみちゃん。でも、清潔にするのって、とても大事ですよね?!

No comments:

Post a Comment