5 Mar 2015

Sneezing! / くしゃみ

Can I eat it?
Namihei keeps sneezing again.
Well, she was okay in the morning though. And she was okay in her cage when I got home too.
So... it seems she does sneeze when she is out of her cage in the evening.
What does make her sneeze?!
Do I bring lots of pollens with me when I come back from work?!
And how many time do I have to be attacked by Namihei water?! Yes, she often sneezes when she is near my face!
Anyway, at least she looks fine and seems to keep away from catching a cold.
By the way, she smells like an orange today though she has never had oranges...


波平は、まだくしゃみをよくしています。
今朝はくしゃみなんてしてなかったし、私が家に帰ってきた時もケージの中では全くしていませんでしたが。
どうやら、夜にケージから出て遊んでいる時にくしゃみをすることが多いようです。
何が原因なのか。もしかして、私が家に帰ってくる時に花粉を一緒に持ってきてしまっているのでしょうか。
そして、何度このなみちゃんの鼻水に攻撃を受けなければいけないのでしょうか…。なぜか私の顔の近くにいる時に限ってくしゃみを連発するなみちゃん(笑)。
元気そうにみえるし、風邪をひかないようにもしているので、とりあえず大丈夫でしょうか。
それにしても、今日はなぜかオレンジの匂いがする波平。オレンジなんて食べたことないんですけどね。

No comments:

Post a Comment