6 Mar 2015

Happy Beak! / ノリノリの波平

It's fun!

No more medicine! I let Namihei take the last drop of the medicine this evening. As I've mentioned before, she is very stubborn, so it's not easy to give her medication.
By the way, she still refuses green veggies too!
Well, I didn't sleep well last night because of Namihei. When I went to bed, she was making noise with having late supper.
Then it was after 3:00 am. She started making noise again! She was tapping something with her beak. At first I thought she had a heart attack or something, but it seemed that she had been enjoying the noise!
In the morning she was in a good mood. As for me, of course, I was so grumpy!
She enjoyed tapping everything with her beak and walked around... yes, she also tapped my fingers too.
Anyway, it's much better than bitten!

お薬終了!今晩最後のお薬をなみちゃんに飲ませました。以前、このブログにも書きましたが、波平はかなりの頑固モノなので、お薬を飲ませるのも一苦労です。
ちなみに、いまだに小松菜も食べてくれません…。
昨晩、なみちゃんのおかげであまりよく眠れませんでした。寝ようと横になった時には、突然ご飯を食べだす音でなかなか寝付けず。
そして夜中の3時過ぎ、突然ケージから物音が。最初はまた具合でも悪くなって苦しんでるのかと思ったのですが、どうやら大きな音を立てて楽しんでただけのようです。
今朝、なみちゃんはとってもご機嫌。飼い主とっても不機嫌ですけど。
くちばしでいろんなものをコツコツしながら歩きまわるなみちゃん。私の指にもコツコツを連発。
もちろん、がぶっと噛まれるより断然いいんですけどね!

No comments:

Post a Comment