24 Mar 2015

Distance between Namihei and me / 波平との距離

These days I think we are doing well and I feel that Namihei trusts me.
Namihei didn't care about me much and she tended to play alone.
But now she likes staying around me and enjoys playing with me.
Besides she often looks toward me when I call her.
Yes, our relationship is getting better!
When I want her to go back to her cage, it's not so easy to let her go. She flies around my room and tries to escape from me.
This morning it was a bit different from the usual.
She didn't want to go back to her cage, but she always came to me when I called her. So after several times I called her, I was able to let her get back to the cage.
I'm not sure what she thinks I am, but she must trust me enough!


最近、飼い主と波平の関係は良好で、なみちゃんの信用を得ているように感じます。
なみちゃんは私のことはどうでもよくって、ひとり(一羽)で遊んでいることの方が多かったんです。
でも今は、私の近くによくいたがるし、一緒に楽しそうに遊んでくれるんです。
しかも、呼べばこっちを見てくれることが多くなりました。
ケージに戻ってほしい時は、嫌がって部屋中を飛び回るので一苦労。
今朝はちょっと違いました。逃げることは逃げますが、呼べば戻ってくるんです。何度か繰り返しているうちに、そのままケージまで戻ってくれました。
なみちゃんが私のことを何だと思っているかは不明ですが、少なくとも信頼するに足る存在だとは思われているようです!

No comments:

Post a Comment