17 Mar 2015

Yukari headport / ゆかり港

Fun!
Namihei finally responded to my calling this morning.
I called her whilst stretching my right forefinger toward her.
Yes, she came to me! But... she landed on my head, not my finger.
Do you remember I once complained about it in my post?
She tends to land on my head and often pecks at my hear. I really hope not to become bald because of her...
Well, she usually ignores my calling, "Nami chan", but she always pays attention to one phrase, "I'm going."
She knows I'm leaving when she hears this phrase! So all in all, not too bad, I suppose.

Did you call me?



今朝、ようやくなみちゃんが私の呼び掛けに答えました!
呼びながら、右手人差し指をなみちゃんの方へ向けると、向かってきたではありませんか。ただし、指に止まったのではなく、頭ですが…。
以前、よく頭に着陸されて困る、というようなことをブログに書きましたが、そうなんです、よく頭に止まるんです。
そして、髪の毛をついばみ始めるんです。
いつかなみちゃんのせいではげるんじゃないかと心配なほど。
だいたい、私の呼び掛けは無視されますが、唯一反応してくれるのが、「いってきます」という言葉です。これを聞くと、本当に飼い主どっかに行くんだっていうことがわかっているようです。というわけで、まあそんなに悪くないか、と思ってるんですけどね。

No comments:

Post a Comment