14 Apr 2016

Be prepared for droppings! / フンにご注意!

I share my room with Namihei, so she can hang around anywhere in my room when she is out of her cage. This is why I have to be careful with my belongings. I need to hide the things I don't want her touch. I need to hide the things which are harmful to her as well.
Yesterday morning I was shocked when I picked up my yellow skirt. Well, her poo was stuck on it. Fortunately it was dry enough and I was able to remove it completely. Once she even dropped her poo on my head. I can't teach her where is her loo, so I always have to be careful, I suppose.
By the way, I wasn't able to play with her last night, as I came back late. When I came back, she was sleeping on the swing. Yes, she is on the swing only when she sleeps!

私の部屋は、波平と共有なので、放鳥時はなみちゃんは部屋の中ならどこでも好きなところをうろうろできます。だから、自分の持ち物には気をつけなければいけないんです。なみちゃんに触ってほしくないものは隠さなければいけないし、なみちゃんに害のあるものだって隠さなければいけないんですから。
昨日の朝、黄色のスカートをひっぱり出したとき、ショックを受けました。だって、なみちゃんのフンが付いてるんですもの!幸い、乾燥していたのできれいに取れました。なみちゃん、私の頭の上にフンをしたことだってあるんですよ。なみちゃんにトイレはここよ、と教えることはできないので、私自身が気をつけていくしかないんですよね。
ところで、昨晩は帰宅が遅くなったため、なみちゃんとは遊べませんでした。帰宅すると、なみちゃんはブランコの上でぐっすり眠ってました。そうなんです、眠るときだけ、なみちゃんはブランコに乗るんですよ!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment