29 Apr 2016

I'm coming with you. / 一緒にいくよ。

Last night I came back late from work and Namihei was waiting for me. Yes, I'm sure she wanted to play out of her cage! So when she heard I opened the entrance door, she kept calling me from the living room.
Well, she usually likes playing alone and doesn't care what I do or where I am.
Last night she must have missed me a lot. After I let her out, she followed me! When she follows me, she comes with me even to the loo... We didn't have much time to play together, but she must have been satisfied. She went back to her cage when it was time to go to bed. I was so exhausted with work, but her loveliness made me feel so happy. Namihei is my angel, I suppose!

昨晩はまた仕事で帰宅が遅くなったのですが、波平は私のことを待っていました。きっとはやく外で遊びたかったんでしょうね。玄関を開ける音が聞こえたなみちゃん、リビングから大歓迎の呼び鳴きが続いていました。
なみちゃんはひとり遊びが基本的には好きで、私がどこで何をしていようがあまり気にしていません。でも、昨日は寂しかったんでしょうね。ケージから出ると、ずっとくっついてくるんですよ。こういうときは、トイレにまでついてきますからね(笑)。一緒に遊ぶ時間はそんなにありませんでしたが、ちゃんと満足したようで、寝る時間がくると、すっとケージに戻ってくれました。仕事でものすごーく疲れていたのですが、このなみちゃんの愛くるしさで幸せな気分に浸れましたよ。なみちゃんは、やっぱり私の天使です!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment