30 Apr 2016

Kotori Cafe / ことりカフェ

Have you ever heard of "Kotori Cafe"? "Kotori" means little birds in Japanese and "Kotori Cafe" is where we can see lovely birds over a cup of tea. There are some such cafes in Tokyo and yesterday I visited one of them for the first time. Okay, it was just amazing and I loved it. There are so many Cockatiels in the cafe and they are so cute! When I was a kid, I wanted to have a Cockatiel, but never had it.
It's very relaxing to listen to the birds singing, isn't it?
By the way, I'm taking a one night trip and need to leave Namihei at home. My mum will look after her, but she can't let Namihei out. I'm coming back on Sunday evening, so it won't be long. Yet, I already miss her so much!

ことりカフェ、ご存知ですか?かわいいインコちゃんたちを眺めながらお茶できる、インコ好きにはたまらないカフェです。
東京にはいくつかありますが、昨日はそのうちの1つを、初めて訪れてみました。とってもステキですぐに気に入ってしまいました!オカメインコがたくさんいて、どの子も本当にキュート。小さい頃、オカメインコを飼いたかったのですが、オカメとリクエストして、父が買ってきたのはなぜかコザクラインコでした(笑)。
小鳥のさえずりを聞くって、とってもリラックスできますよね。
ところで、私はこれから1泊旅行に出かけるのですが、波平はお留守番です。母が面倒を見てくれますが、放鳥はできません。日曜日の夜には帰ってくるので、そんなに長い時間ではありませんが、すでに私はなみちゃんを恋しく思っています!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment