7 Apr 2016

Just wondering / 波平の疑問

Namihei often tilts her head and it's like she is wondering something. Or she just wants to say "what?" to me.
Anyway, I like her tilting her head and she looks so cute!
I'm sure there are many questions in her head.
Last night I left her in my room and went to the living room. After a while, she followed me. And then I hid in the kitchen space. She thought I had got back to my room and left for the room. I'm so sorry, Namihei, but I couldn't stop laughing when I heard she called me so loudly. I called her from the kitchen and she realised where I was. Yes, she came back and landed on my head as usual!

波平はよく首をかしげてますが、それはまるで何かを考えている様子。それとも、「なに?」って私に言いたいのでしょうか。とにかく、この首かしげ姿に私はキュンとなってしまうわけです。
きっとなみちゃんの頭の中にはたくさんの疑問があるんでしょうね。
昨晩、なみちゃんを部屋に残してリビングにいると、しばらくしてなみちゃんが追いかけてきました。そして、キッチンスペースに隠れると、なみちゃんは私が部屋に戻ったものだと思いこみ、部屋へ戻っていくではありませんか。なみちゃんには申し訳ないのですが、笑いが止まりませんでした。だって、部屋で私がいないことに気づき、騒々しく呼び鳴きする声がすごかったんです。キッチンから「なみちゃん」と呼ぶと、事態を理解したなみちゃん、バサバサ飛んできて、いつものように私の頭にスライディングして着陸です!
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment