5 Apr 2016

It's boring! / つまらない!

Namihei usually doesn't care what I'm doing as long as I let her out of her cage and we're in the same room. Oh, and she has some seeds too.
Sometimes she does care what I'm doing though. When I'm into using my smartphone, she usually comes to me and tries to bother me with pecking the screen on the phone. If I don't give up, she leaves for the living room. Well, once she does it, it's always difficult to take her back to my room. She is very stubborn and doesn't want to come back with me. I wish we could communicate in human language!
Last night I didn't pay attention to her enough and she left for the living room. Yes, it took time to take her back to my room. Of course, after that I played with Namihei a lot!
波平は、放鳥してもらえて、私がちゃんと同じ部屋にさえいれば、私が何をしていようが構わない、ということがほとんどです。あ、それからちゃんとシードが用意されていれば、ですね。
でもたまに、私が何をしているのか気にしていることがるんです。スマホをいじっていたりすると、そばに寄ってきて、画面をつっついたりして、邪魔してきます。それでもあきらめずにいると、リビングへと家出してしまうわけです。こうなると連れ戻すのに一苦労。なみちゃんは頑固ですからね。人間の言葉でコミュニケーションできたらどんなにラクなんでしょう。
昨晩も、なみちゃんに注目が足りず、リビングへと家出されました。連れ戻すのに、本当に時間がかかりました。もちろん、連れ戻した後は、反省して一緒にたくさん遊びましたよ!
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment