16 Apr 2016

Can't wait! / 待てない。

Namihei is so lovely and I always like her, of course. But... she doesn't listen to me and always wants to do whatever she wants. Somehow she can read my mind and does what I don't want her to do! Cheeky, Namihei!
Well, when I prepare her meal, she can't wait. She tries to steal some from my hands. When I clean up her cage, she comes to me and tries to bother me. When I go to the loo, she sometimes follows me (she can't wait!).
Actually, I also can't wait to see her getting back beautiful feathers.While she has moulting period, I have to clean up my room a lot. Where she grooms herself, I always find white powders. Yes, they came from her body, of course!

私はとってもかわいい波平が大好きです。でも、なみちゃんは私の言うことは聞かないし、やりたい放題なんですけど。なんとなく、なみちゃんは私の心が読める気がするんです。だから、やってほしくないことをわざとやるんですよ。ある意味すごいです!
なみちゃんのごはんを用意していると、待てないなみちゃんは、さっそく私の手からシードを盗んでいくわけです。ケージを掃除していれば、近づいてきて、邪魔し始める。私がトイレに行けば、たまについてきちゃう(部屋で待ってられないみたいです)。
私も、なみちゃんがキレイな羽を取り戻してくれるのを待ってるんですよ。換羽中は、部屋の掃除で大忙し。なみちゃんが羽繕いしたところには、きまって白い粉が大量に落ちています。これ、なみちゃんの脂粉ですよ!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment