1 Apr 2016

Sometimes we are fine. / たまには一緒に。

Namihei usually plays alone and she always finds something new or interesting on her own. She just needs me as her keeper in the same room.
Such a lone budgie, Namihei sometimes wants to play with me. Perhaps it's when she is in a good mood or feels a bit lonely.
Last night she didn't explore somewhere new and stuck with me. We played together and I also gave her some special treatments too. I'm sure she was satisfied, because she went back to her cage when I asked her to do so. I should think of a new game to play with her!

波平はひとり遊びが好きで、自分で何か新しいものやおもしろいものを見つけることが多いです。私のことは単なる監視役として、同じ部屋にいてほしいだけなんでしょうね。そんな孤高のなみちゃんですが、たまには私と一緒に遊びたいと思うこともあるようです。たぶん、上機嫌のときとか、ちょっと寂しくなったときでしょうか。
昨晩は、なみちゃんは探検には出ず、私にずっとくっついてきたので、一緒に遊ぶことができました。おやつだってあげましたよ。きっと満足したんでしょうね。ケージに戻って欲しいと促すと、すんなり戻って行きました。なみちゃんと一緒に遊ぶために、新しいゲームでも考えておく必要がありますね!
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment