3 Sept 2016

A tomboy budgie, Namihei / おてんばインコ、波平

Today I went to see "Godzilla Resurgence". I know the character, Godzilla, but this was the first time to see Godzilla films. Well, it was very interesting and somehow, Godzilla reminded me of my cheeky budgie, Namihei.
Namihei is a real tomboy and I always have to keep an eye on her.
Well, she enjoyed following me today, I think. When I was popping in the loo, she also followed me and I didn't notice her at first. I thought the door hit her, because she got back to my room. Fortunately she was fine, but I really worried about her. Even a small thing causes a big problem for her. I really have to be careful when she is around me.

今日、『シン・ゴジラ』を観てきました。ゴジラはもちろん知っていますが、じつは、ゴジラ映画を見るのはこれが初めてです。噂どおり、とってもおもしろかったです。そして、なぜか暴れまわるゴジラを見て、我が家の生意気インコ、波平を思い出すのでした。
 なみちゃんはとってもおてんばなインコ。だから、目が離せないんです。
今日は私をストーカーして楽しんでいたようですが、トイレに向かったときのこと。なみちゃんもついて来たんです。だけど、なみちゃんに気づかなくて…。トイレのドアにぶつかったのか、慌てて部屋に戻っていくなみちゃん。幸い、何ともなかったのですが、やっぱり心配でした。どんなに小さい出来事でも、なみちゃんにとっては大きな問題になることがあるんですよね。だから、これからは、なみちゃんがそばにいるときは、しっかり気をつけなければいけませんね。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment