22 Sept 2016

Interloper / 侵入者

Mum found a hole on the screen window in the living room this morning. Well, our neighbour just told her that she had found some mice and my mum wanted to make sure if our house was fine. Apparently not! A mouse must had gnawed the screen window and got into our house. I'm so glad that Namihei is still fine. You know, she can be the potential victim among us, as she always stays at home. I really hope the mice won't be inside anymore...
It was a national holiday today and I was at home, because I didn't feel well. So we were together all day and Namihei looked very calm!

今朝、衝撃の事実が…。母がリビングの網戸に穴ができているのを発見したんです。ちょうど、マンションのお隣さんにねずみが出たという話を聞いていた矢先の出来事でした。どうみても、ねずみが網戸を食いちぎった跡なんです。おそらく家の中にも侵入したと思われますが、とにかく波平が無事でよかったです。普段家で留守番しているのはなみちゃんなので、一番狙われやすいですもんね。それにしても、侵入したねずみ、もう家の中にはいませんよね?!
今日は秋分の日でしたね。東京はあいにくの雨。私は風邪気味だったのでおとなしく家で過ごしました。おかげでなみちゃんとずっと一緒にいられましたよ。なみちゃんも、とっても穏やかそうにみえました!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment