20 Sept 2016

On the air conditioner / エアコンの上。

Namihei basically does whatever she wants to do and doesn't listen to me. When she gets angry, she takes it out on me.
These days, when she faces something she doesn't like, she always goes up to the air conditioner and looks down on me from the top of the air conditioner. I'm sure she knows this is where I cannot reach and that's why she goes there. When I keep calling her, she doesn't come down. If I ignore her, she comes down and try to get attention from me.
I don't want her to goes to the air conditioner, because there must be lots of dust there and it's not good for her health. I should think of something which attracts Namihei enough!

波平は、基本的にやりたいことをやり、私の言うことは聞きません。そして、怒った時は、私に八つ当たりします。
このところ、なにか気に食わないことがあると、すぐエアコンの上に飛んで行って、私のことを見下ろすわけです。
なみちゃん、ここだと私が届かないということを、ちゃんとわかっているんでしょうね。だから、ここに飛んで行くわけです。
呼び続けると、なかなか下りてきませんが、無視すると、私のところに飛んできて、注意を引こうとするんです。
エアコンのところには、できれば行ってほしくありません。だって、きっと埃がたくさんたまっていそうですから、なみちゃんの健康に悪影響がありそうですよね。もっとなみちゃんが興味を示してくれるものを、考えないといけませんね。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment