6 Sept 2016

On your shoulder / 肩のうえ

These days it's not easy to take photos of Namihei, because she tends to come to me and stays on my shoulder when I try to take photos.
Why do budgies want to stay on someone's shoulder? I searched it on the Internet. If your budgie wants to go to your shoulder, it means the budgie wants to be with you, but he/she doesn't want to be touched. Or the budgie just wants to listen to your talking.
As for Namihei, I'm not sure what it means, but I can say she pretty fancies me! She often comes to me when I call her, and she welcomes me with cheerful singing when I come home.

 このところ、波平の写真を撮るのが難しくなってきました。というのも、写真を撮ろうとすると、私のところに寄ってきて、肩にのってしまうんです。
インコはなぜ人の肩にのりたがるのか。さっそくネットでチェックしてみました。インコが飼い主さんの肩にのりたがるのは、仲良くしたいんだけど、触られるのが嫌な場合。もしくは、飼い主さんのおしゃべりをそばで聞きたい場合、などなど。
波平の場合は、どうなんでしょうか。いずれにしても、なみちゃんは結構私のことが気に入っていると思うんですよね。呼べば、来ることが多くなったし、帰宅すれば、元気な呼び鳴きで熱烈歓迎をしてくれますからね。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment