17 Sept 2016

Sneeze / くしゃみ

Last night Namihei sneezed several times and her snivel came to my face! Yes, she always comes to my face when she sneezes, and I believe she does it deliberately.
It's getting a bit chill, so we have to be careful not to catch a cold. I let her sleep early and she looked fine today.
Today I joined the workshop at photography school and took photos of some cakes. Well, I ate two cakes there. As for Namihei, she also wants to eat more, but I cannot let her. Poor Namihei, she is always looking for something to eat when she is out of her cage. I need to distract her from foods.

 昨晩、何度か波平がくしゃみをしていました。そして鼻水が私の顔を直撃。くしゃみするときは、いつも私の顔のそばにいるんですよね。これって、絶対わざとですよね。
最近涼しくなってきたので、風邪をひかないよう気をつけなければいけません。なみちゃんは、昨日は早く寝かせたのですが、今日はくしゃみせずに元気にしていました。
私はといえば、今日は写真教室のワークショップに参加し、ケーキを撮影しました。撮影後、2個も平らげてしまったんですけど、なみちゃんは食事制限です。かわいそうななみちゃん、放鳥時はいつも食べるものを探しています。食べ物から気を紛らわせるようにしないといけませんね。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment