26 Sept 2016

Get well soon, Namihei! / 波平、はやく良くなってね。

Last night I felt something wrong with Namihei when I let her sleep. Then this morning she was less cheerful and she didn't demand breakfast so strongly.
So I decided to take her to the vet and I must say I did the right thing.
There were some germs found in her poo and it seems that she has got digestion problems too. Poor Namihei, she got a shot! For a while she needs to take medicines too. Hmm... I wasn't feeling well and had a slight sore throat last week. I think when I feel unwell, she also becomes ill somehow. I'll take care of myself more for Namihei from now on.

昨晩、ちょっと波平の様子がおかしいなと思いながら、寝かせたのですが、今朝やっぱりちょっと元気がなく、しかも朝ごはんも残しました。
そんなわけで、念のためなみちゃんを病院へ連れて行ったのですが、私の判断は正しかったようです。
フンから菌が見つかり、さらには消化不良も起こしているとのこと。かわいそうななみちゃん、注射を打たれました。そして、しばらくはお薬を服用しなければなりません。先週、私があまり体調が良くなく、喉も少し痛かったのですが、どうも私が不調になると、なみちゃんも病気になりがちな気がします。これからは、なみちゃんのためにも、もっと自分の健康にも気をつけたいと思います!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment