1 Sept 2016

Priority / 優先順位

I think Namihei was comfortable today, as my mum was off and stayed at home. It's always nice to have someone at home, I suppose.
So now she is sleeping in my wardrobe quietly and I don't hear her feather picking.
I'm sure Namihei likes my mum, but if we think of her priority, I must have got high priority. So when she is with both of us, she tends to come to me. When I leave for somewhere else, she also comes with me. This makes me feel happy and satisfied. At least, I can feel that Namihei needs me and wants to be with me!
From tomorrow I'll give her special supplement called "Nekton Bio" as well as dried sardine powder, so that she may finish her moulting quickly.

母が今日は休みで家にいたので、波平はきっと穏やかに1日を過ごしたと思います。やっぱり誰かが家にいた方がいいんですよね。
そして今、すやすやとクローゼットの中で就寝中です。毛引きしている音も聞こえません。
なみちゃん、母のことが好きだとは思いますが、優先順位を考えると、やっぱり私の方が上ですよね。みんなで一緒にいると、やっぱりなみちゃんは私のところに来ることが多いし、どこかへ行こうとすればついてきます。こうして私も幸せを感じ、満足感に浸れるわけです。少なくとも、なみちゃんは私を必要としているし、一緒にいたいと思ってるはずです!
明日から、ネクトンBioと呼ばれるビタミン剤を、煮干しパウダーと一緒にあげてみます。これで1日もはやく換羽が終わるといいのですが。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment