30 Sept 2016

Nobody likes medicines. / みんなお薬が嫌い。

Nobody likes medicines. I know Namihei doesn't want me to touch her, but it can't be helped! When I give her medicines, I have to catch her like this.
Unfortunately she is still on medication and I have to help her.
This morning she got so angry with me and it causes kind of tension in our relationship. I didn't know what I should do, so I just simply let her do whatever she wanted and ignored her. Then she finally came to me and we're fine again.
Tomorrow I'm going out and will get back late. Fortunately my mum will stay at home with Namihei, so I really hope it will be okay with her!

みんなお薬が嫌い。波平が触られるのが嫌いなことはわかっています。でも、お薬をあげるときは、仕方ないですよね。写真のように掴んでしまうしかないんです。
残念ながら、まだ投薬治療が続いていて、こうやってなみちゃんをサポートしなければいけないわけです。
今朝、なみちゃんが私にキレてしまって、私たちの関係に緊張が走りました。仕方なく、なみちゃんの好きにさせて、私は無視するような感じでしばらく過ごしていたのですが、ようやくなみちゃんが私のところに戻ってきて仲直り。
明日は出かける予定があり、帰宅も遅くなります。幸い、母が家にいてくれるので、なみちゃんも大丈夫だといいのですが。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment