3 Oct 2016

We met on this day two years ago. / お迎え記念日

I met Namihei on this day two years ago. It didn't take time to decide to take her home. To be honest, she wasn't my first choice, but she looked so innocent and quiet. Besides she came to me when I offered my hand.
Then two years have passed and everything has changed. I often think that I were like Namihei if I were a budgie!
Namihei has brought so many things in my life. I didn't start this blog without her. I didn't think to go to photography school without her.
I'm so lucky to have her and really hope we can live together as long as possible.

2年前の今日、波平と初めて出会いました。なみちゃんをお迎えすると決めるのに、時間はそれほどかかりませんでしたよ。本当は、別の子が欲しかったのですが、なみちゃんはとってもおとなしくて、ピュアに見えたし、しかも手を出したら、ちゃんと私のところに来たんです。
そして2年が経ち、何もかも変わったわけです。よく思うのが、私がインコだったら、きっとなみちゃんみたいだったということ。
なみちゃんが私の人生にもたらしたものは、たくさんあります。なみちゃんがいなければ、このブログも始めていなかったし、写真教室にだって通っていませんでした。
なみちゃんと出会えて私は本当にラッキー。1日でも長く、これからもずっと一緒に暮らしたいですね。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment