17 Oct 2016

Namihei is tired. / 波平はお疲れ気味。

When I came back from work today, I found there were many feathers left on the floor. Yes, Namihei is still moulting and it really annoys her.
She doesn't look comfortable and looks so exhausted. Poor Namihei!
Yet she eats a lot, which is good, and she plays around for a while.
Tonight I'm sure she was so exhausted. She went back to her cage on her own and decided to sleep a bit early. Well, it's good to rest early, I suppose. I'm also tired, because I still have a cold. So I can go to bed early too!

仕事から家に戻ると、今日もたくさん羽が抜けてました。そうなんです、波平はただいま絶賛換羽中で、イライラモード。
かゆくて落ち着かないし、しかもお疲れの様子。なみちゃん、かわいそうにね!
それでも、ありがたいことに良く食べるし、遊んでもいます。
今日はさすがにお疲れだったようで、自らケージに戻っていきました。そして、早く寝ることにしたようです。早く寝るのはいいことですよ、なみちゃん。私も疲れてます。風邪もまだ治ってないし。そんなわけで、私も今夜は早めに寝ることにします!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment