26 Oct 2016

Me, me, me! / かまってちゃん。

When I come home and call Namihei, she usually ignores me.
When I leave the living room after supper, Namihei gets mad and calls me a lot.
She knows what she is allowed to do after I finish my supper, it seems.
Today I was a bit busy and kept using my iPhone while Namihei was out of her cage. She usually plays around on her own, but when she knows I don't pay attention to her, she always comes to me and tries to bother me. Yes, she kept standing on my iPhone until I stopped using it. Such is Namihei!

帰宅した際、波平を呼んでも、たいていは無視されます。夕食を終えて、リビングを離れると、なみちゃんは怒り狂って呼び鳴きを続けます。
なみちゃん、私が夕食を終えると何ができるのか、ちゃんとわかってるんでしょうね。
今日はちょっと忙しくて、なみちゃんをケージから出して、ずっと iPhone をいじってました。なみちゃんはいつもひとりで楽しそうに遊んでるのですが、自分に関心が向けられてないのがわかると、すぐに邪魔しに来るんですよね。私が iPhone をいじるのをやめるまで、iPhone の上に乗って私の操作を妨害してました(笑)。なみちゃんって、そんなインコちゃんなんですよね!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment