31 Oct 2016

Halloween / ハロウィン

Halloween. Did you do anything particular on Halloween? As for me, I didn't do anything. I was talking about joining a Halloween parade with a workmate, but I caught a cold and didn't plan well with her.
Today Namihei was so cheerful and kept crying a lot. We did play hide-and-seek (she always finds me), and made lots of noise together.
I think this is a good idea to let her distract her from pulling her feathers. If she enjoys playing enough before going to bed, I'm sure she is tired in a good way and forgets about pulling her feathers.

ハロウィンですね。何かお祝いなどしましたか?私は特に何もしていません。職場の同僚とハロウィンのパレードに参加したいね、などと話してはいたものの、私はちょっと前に風邪を引いて、ちゃんと計画してなかったんですよね。
今日の波平は、元気いっぱいで、ずっと鳴きっぱなしでした。なみちゃんと一緒にかくれんぼしたり(なみちゃんがいつも見つける役です)、一緒に大声を出してみたり(笑)。
こういうことで、なみちゃんが羽を引っこ抜いてしまうことから気をそらせることができるんじゃないかと思うんです。寝る前にたくさん遊んで、心地よい疲れを感じれば、もう引っこ抜きのことなんて忘れちゃうと思うんですよね。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment