21 Oct 2016

A Second Opinion / セカンドオピニオン

 It's important to have a second opinion when we seek medical treatment.
I was thinking of this for Namihei. Well, I don't have any certain complaint with the current clinic, but I thought it would be better to have one more clinic for emergency.
Last night I was searching clinics where can have budgies on the Internet and that's why I wasn't able to update my blog. ha ha
I've found one which is quite convenient from my house. Guess what, I've already have got a reservation for check up next week. So far Namihei is doing well, but I sometimes worry about her yawning. Anyway, I've also bought a new carry cage for her (the previous one is a bit small for her). I hope everything will be fine with my lovely budgie, Namihei!

病院にかかる際、セカンドオピニオンというのは、大事ですよね。
波平にも必要じゃんじゃないかと考えていたわけです。今のクリニックに何か決定的な不満があるわけではないのですが、緊急時に備えて、もう1つかかりつけの病院を探しておいたほうがいいかなという感じです。
昨晩、ネットでひたすら都内のインコを診られる病院を検索し、ヒートアップしたため、ブログは更新できませんでした(笑)が、おかげさまで見つけましたよ。私の家からも通いやすいところです。善は急げというわけで、さっそく来週、健康診断でお世話になります。なみちゃんは元気にしていますが、ちょっとあくびが気になってるんですよね。ところで、今使っているキャリーケースが、なみちゃんのサイズには窮屈なため、新しいキャリーケージまで購入しちゃいました。なみちゃん、健康診断の結果が問題ありませんように!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment