7 Oct 2016

Something got stuck. / 何かが詰まった。

Since the vet confirmed that Namihei was fine yesterday, I didn't worry about her at all this morning.
She came out from her cage as usual and ate enough seeds. Then she played around in my room. Well, when it was time for her to go back to her cage, she refused and I had to chase her for a while!
I noticed that she was trying to spit out something after she got back to her cage. She still ate seeds and sang, but she often tried to spit out. I'm really not sure what was stuck, but it was time to go to work and I asked my mum to keep watching her. Fortunately she was find and didn't spit out anything. Did she get something by accident?! Anyway, I'm so relieved that she is doing well!

昨日病院で波平はもう大丈夫と言われていたので、なみちゃんのことは全く心配してなかった今朝。
いつものようになみちゃんはケージから出て、十分なシードを食べて、それから部屋中を遊びまわっていました。ケージに戻る時間がくると、戻ることを嫌がるので、しばらく追いかけまわしていました。
ケージに戻ったなみちゃんが、何かを吐きだそうとしていることに気づきました。それでもごはんは食べるし、よく鳴くのですが、やっぱり何かを吐きだそうとしているんです。何が詰まったのかよくわかりませんでしたが、もう仕事に行かなくてはいけない時間。後ろ髪ひかれる思いで母になみちゃんの様子見を頼んで出勤しました。その後、なみちゃんは大丈夫だったようで、何かを吐こうとする仕草もなくなりました。間違って何か口に入れてしまったんでしょうか。とにかく、無事で何よりです!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment