11 Oct 2016

New meal! / 新しいごはん。

I used to buy seeds at the shop where I welcomed Namihei, but they don't offer the original seeds anymore. Today I started giving Namihei the seeds from another brand.
At first she hesitated to eat them, but then she started eating. I think she'll accept the new one completely soon, but I know she doesn't like oats. Are they too big for her? She tends to leave them, or throws them away from her meal box. When I try to give it to her by hand, she eats it though. If she doesn't have it, I must remove it from her meal.

以前はシードは波平をお迎えしたショップのオリジナルのものを購入していましたが、もう販売をやめてしまったので、今日から別のブランドのシードをあげ始めました。最初は食べるのをためらっていたなみちゃんですが、しばらくすると食べ始めました。この新しいブランドのものでも大丈夫だと思いますが、どうもオーツ麦が苦手のようです。なみちゃんには大きすぎるのでしょうか?だいたいは、残すか、えさ箱からポイポイ捨てています。でも、私が手であげると、ちゃんと食べるんですよね。
もし食べないのであれば、最初から取り除いてあげたほうがいいのでしょうね。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment