1 Nov 2016

Namihei wants to play with me. / 一緒に遊びたい。

Namihei welcomed me again when I came back home. It's very nice to have a response when I call her.
After supper Namihei usually plays alone in my room, but today we did play together. If I let her play alone, she goes to the bookshelf and starts biting my precious books! I've already found many damaged books...
How do we play together? We can play hide-and-seek. It's quite funny to see her face when she finds my hiding somewhere. Anyway, she went back to her cage without arguing, so I'm sure she enjoyed playing with me!

波平、今日もちゃんと熱烈歓迎で迎えてくれました(笑)。仕事から戻ってきて、「なみちゃーん」と玄関で呼ぶと、リビングから元気よく反応があると、やっぱりうれしいものですね。
夕食後、ひとり遊びの多いなみちゃんですが、今日は一緒に遊びました。というのも、好き勝手させると、本棚に行って本をかじっちゃうんです。すでに犠牲になった本たちが結構あります。
ところで、どうやって一緒に遊ぶのかというと、かくれんぼですよ。隠れている私を見つけたときの波平の顔が、かなりおもしろいんです!とりあえず、今日も満足してケージに戻っていきました。きっと、十分楽しく遊べた証拠ですね。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment