7 Nov 2016

Eat Well, Live Well, Namihei / よく食べ、よく遊ぶ。

These days I've kept myself busy and felt so tired. Well, I didn't have enough time with Namihei last week, so I decided to stay at home on Sunday. Actually I wanted to stay at home, because I was so exhausted. The weather was so lovely, so Namihei did enjoy staying outside for a while.
I know she doesn't like pellets so much, but I found she enjoyed eating them at evening. She took time to finish the meal and looked very satisfied.
Recently she doesn't want me to take photos of her and when I try to take a photo of her, she tends to come to me or my shoulder. Since when she has become camera-shy?!

最近ちょっと忙しくしていて、私自身お疲れ気味です。先週はあまり波平と遊んであげられなかったので、日曜日は家にいようと決めました。私も疲れていたので、もう出かけたくなかったんですよね。お天気は良かったので、なみちゃんは外でしばらく日光浴もできました。
なみちゃん、ペレットはあまり好きではないことはわかってるのですが、夜はものすごく味わって食べてたんですよ!かなり時間をかけてゆっくり。そして、満面の満足顔(笑)。
このところ、写真を撮らせてくれないんですよね。撮ろうとすると、すぐ私のところに飛んできて、肩にとまってしまったり。いったいいつからカメラ嫌いになったんでしょうか?!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment