28 Nov 2016

Where shall I have pellets? / ペレットを食べる場所。

Namihei is doing well and she kept chasing me over the weekend too.
Today she made a lot of noise with trying to open the door of her cage and swinging her water box while I was having supper.
I know she wants me to look at her. She needs a lot of attention from me!
By the way, I'm always wondering. Why doesn't she eat pellets in her cage? She eats pellets very well when she is out of her cage. In her cage, she always drops the pellets from her meal box. Does it matter where to have them?!

波平は元気にしています。週末は、私のあとをちょこちょこ追いかけてきて、かわいかったです。
今日は、私が夕飯を食べているあいだ、ずっとケージの扉を開けようとしたり、水入れを揺らしたりして、騒音をたて続けていました。
わかってますよ。なみちゃん、注目されたいんですよね。もっと気にかけてほしいんですよね。
ところで、気になっているのがペレットのこと。ケージで食べたがらないのはどうしてなのでしょうか。放鳥時はよく食べているのに、ケージに戻ると、ペレットだけ入れものからポイポイ出してるんです。どこで食べるかが重要なのでしょうか?!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment