26 Nov 2016

Today's Namihei / 今日の波平。

Namihei was in a good mood today. She also kept chasing me. In the morning I left Namihei in my room and went to the bathroom. She flied to the living room to look for me. Well, perhaps she thought I had been there. So I called her from the bathroom and then she dashed to me.
By the way, I'm wondering if she may have started moulting again. When she flapped, some feathers went up.
I don't want her to have moulting now though. It's getting cold!

 今日の波平は、ご機嫌さん。そして、よく私のことを追いかけてきました。朝、なみちゃんを部屋に残して洗面所に行ったのですが、なみちゃんは私を探しにリビングルームへ。きっとそこにいると思ったんでしょうね。慌てて、洗面所から呼ぶと、ダッシュでやってきました。
ところで、どうもまた換羽が始まったのではないかと不安になっています。というのも、羽をバタバタさせているときに、ほわ毛がたくさん、宙に舞ったんです。
今は換羽なんて始まってほしくないんですよね。だって、寒くなってきてますから!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment