19 Nov 2016

Namihei knows how to get attention from me. / 波平流、飼い主の呼び方。

I can see there is progress in our relationship. Why? Because Namihei tends to come to me when I call her. Before it didn't happen at all, so I must say it's "progress".
Well, Namihei also calls me in various ways. She usually calls me with shouting or singing. When I'm doing something and she wants to get attention from me, she usually makes lots of noise in her cage. These days she takes off one of her meal boxes. How does she learn new tricks? Perhaps she always makes plans while I'm away from home.

波平との関係に、発展が見られます。というのも、波平、呼んだら来るようになったんですよ(必ずではありませんが)。以前はこんなことはなかったので、やはりこれは「発展」と言って良いと思います。
波平もいろんなやり方で私のことを呼ぶんですよ。だいたいは、けたたましい鳴き声だったり、ピヨピヨ呼び鳴きだったり。私が何かしていて、自分に関心を向けたい時は、えさ箱の1つを外して落しちゃう、という荒技です。どうやっていろんないたずらを習得していくのでしょうか。さては、私の留守中にいろんな計画を練っていますね?!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment