11 Nov 2016

Look at me! / 私を見て!

It was really freezing here in Tokyo today and I worried about Namihei a bit. At least my mum was at home, so she could help Namihei, if necessary though.
According to my mum, Namihei was so cheeky and made lots of mess in her cage. When I came back home, she kept singing to asked me to let her play outside. Okay, after I let her play in my room, I was using my laptop. Then she suddenly came to me and started attacking my hands! Well, she wanted me to watch her or play with her. But what can I do with her?! Perhaps I should buy something for her such as balls or toys. Then she will enjoy playing even if I don't join her.

東京は、とっても寒い1日でした。波平のことも心配でしたが、幸い母が家にいる日だったので、何かあってもきっと大丈夫と信じて家を出ました。
母によると、なみちゃんはものすごく生意気で、大暴れしていたようです。その残骸がケージに残ってました…。帰宅すると、なみちゃんはずっと呼び鳴き。どうやらはやく外に出してほしかったようです。
私の部屋で放鳥し、私はパソコンに向かって作業していたのですが、突然なみちゃんが飛んできて、手を攻撃し始めるではありませんか!たぶん、注目されたい、一緒に遊びたいという欲求だったんでしょうか。でも、何して一緒に遊べばいいんでしょう。ボールとか、おもちゃを買ってあげればいいんですかね。そうしたら、ひとりでも楽しく遊べるんでしょうか。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment