16 Nov 2016

Feeding / 吐き戻し。

Guess what, Namihei did feed me today. You know, male budgies do courtship feeding to female ones during the breeding season.
Well, Namihei is a girl though! I sometimes noticed that she was trying to feed me several times, but it was the first time that I actually had the melting pellet which she brought out.
Does it mean she is in love with me?! If yes, why can't she be nice to me more?!
Anyway, I don't want her to do it so often, because it may cause some problems on her health. Hmm... I was really surprised!

今日、波平が私に吐き戻しをしたんです。そうです、発情期にオスのインコがメスに求愛の意味を込めてやる、あの吐き戻しです。
なみちゃんは女の子なんですけど、性別は関係ないのでしょうか?じつは、以前にも何度か吐き戻ししようとしてるのかな、と思うことはありました。ただ、今回は初、なみちゃんが吐き戻した、ちょっと溶け気味のペレットをもらいました(笑)。
これってつまり、なみちゃんは私のことが好きなんでしょうか?!それだったら、なんでもっと優しくしてくれないんでしょうかね。
とにかく、あまり吐き戻しされると、なみちゃんの健康への影響もあるので、気をつけなければいけませんね。それにしても、本当に驚きました!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment