5 Nov 2016

Shall we play together? / 一緒に遊びませんか。

In the morning I didn't have enough time to play with Namihei. When I was leaving home, she looked so sad and was trying to get my attention.
I felt guilty, but left home in the end.
I'm wondering how she spent a day on her own at home.
When I came back, she looked so happy and kept calling me.
Well, we did play together, as she wanted to come to my shoulder a lot. When she plays outside enough and feels satisfied, she always goes back to her cage on her own. Yes, she did it tonight, so I'm sure she enjoyed playing with me!

今朝もあまり時間がなく、波平とじっくり向き合うことができませんでした。家を出る際、なみちゃんがとっても悲しそうに見えて、しかも一生懸命私の注意を引こうとしている姿を見て、なんだか心が痛みました。
なみちゃん、今日はどんな風に1日を過ごしたのでしょうか。
帰宅すると、とってもうれしそうに呼び鳴きが始まりました。もちろんすぐに一緒に遊びましたよ。やたらと肩にとまりたがるなみちゃんでした。
外で十分に遊んで満足すれば、ちゃんと自分でケージに戻って行きます。今日はそんな1日でした。なみちゃん、一緒に遊べて良かったですね。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment