23 May 2017

Bring her home / 無事に帰したまえ。

Namihei came back home from the clinic! She took a CT scan test in the morning and I brought her home safely this evening.
Well, I felt so lonely when I saw her empty cage in my room. When I come home, Namihei is always waiting for me. I should have appreciated this more. I go anywhere I want while she waits for me at home. Why didn't I realise this earlier?
The vet explained her condition with copies of the CT scanning. Okay, we still have hope and she is going to have a surgery on the 6th of June, which is exactly in two weeks.
I know the surgery isn't easy and after that there are so many things I have to be careful for her. Yet, I cannot give up her and do believe she's going to be okay.
Please keep praying for her. That's all I would like to ask you now.

波平、CT検査から無事に戻りました!今朝、8時から絶食して病院へ。挨拶する間もなく、なみちゃんは連れていかれ、私はひとり帰宅。帰宅したときの、あの空虚感が忘れられません。空っぽになったなみちゃんのケージ。家に帰ればいつもいるのが当たり前になっていた存在が、改めてどんなに大切なものだったのかに気づかされました。
なみちゃんがいつもお留守番している間、私は好き勝手自由に出かけていたわけですよね。なみちゃんに感謝の気持ちを、もっと早くから伝えるべきでした。
夕方、お迎えできると聞いて再び病院へ。先生からCT画像を見ながら説明を受け、どういう形で手術を進めることになるのか教えていただきました。
そして、手術は6月6日に決まりました。今からちょうど2週間後ですね。
手術は決して簡単ではないし、術後の生活もいろんなことに気をつけなければいけなくなります。それでも、やはり希望がある限りあきらめられないし、なみちゃんは絶対に頑張ってくれると信じています。
引き続き、応援していただけるとうれしいです。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment