15 May 2017

How to survive without food / ごはんのない1日

It's always good to see that Namihei has an appetite, but what if it's too much?!
These days I notice that she nearly finishes her meal in the morning. Well, it's supposed to be the meal until I come back home. What will she do without food for the rest of the day?!
That's why she always looks forward to me coming home. Once she hears me, she starts shouting a lot.
I want her to learn how to control her appetite and think how she should reserve her meal.

波平の食欲があることは、とっても良いことなのですが、食欲がありすぎるというのは、やはり問題ですよね。
最近、なみちゃんがいつも朝すでにごはんを食べきっていることに気づきました。これ、私が帰宅するまでの分量なんですけど…。私が家を出る前にすでに空っぽに近い状態で、いったい1日をどうやって乗り切るのでしょうか?
そんわけで、どうやら毎日私の帰りを待ちわびている様子です。私が帰宅したのに気づくと、ものすごい勢いで呼び鳴きが始まります。
なみちゃんには、食欲をコントロールする方法を学んでほしいのと、あとはごはんをどうやって蓄えておくのかを考えてほしいですね。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment