2 May 2017

Powerful budgie, Namihei / パワフルインコ、波平

Since Namihei started taking different medicine for the upcoming surgery, she has been very energetic, I think. Her poo condition is also pretty good.
I wonder what contains in that brown medicine...
Well, her appetite is also great. Guess what, she already finished her day meal in the morning. I couldn't go to work with leaving her meal box empty, so I did put some more.
When we played together before she went to bed, she was super active and kept flying in my room. I think it's good for her to do exercises so that she can have a good sleep.

手術に向けて、服用するお薬が変わったのですが、それを飲み始めて、なんだか波平がとっても元気になった気がするんです。しかも、フンの状態もかなり良好なんですよね。いったいあの薬の成分は何なんでしょうか(水に溶かすと茶色い液体になります)。
食欲も増進されるのでしょうか。びっくりしたのが、今朝、日中の分のごはんを朝すでに完食していたこと。さすがにごはんなしのまま家を出るわけにはいかず、足してあげました…。
帰宅して放鳥すると、また元気なこと。部屋の中をずっと飛び回っていましたよ!こうやって十分体を動かすことは良いことですよね。これでぐっすり眠ってくれるはずです。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment