30 Oct 2017

Ikura is a boy! / イクラは男の子。

We had a rainy Sunday here in Tokyo and Ikura got soaked with bathing in my room.
Well, finally it's time to announce that Ikura is a boy! I know many people are wondering why I kept calling Ikura "she", but I wasn't sure yet because of the cere colour. It turned pink and white for a while and now it's getting purple and blue. So it's safe to say Ikura is a male budgie now.
There are many differences between Namihei (girl) and Ikura. Namihei loved sneaking into a bookshelf, so I had to protect it against her. As for Ikura, he isn't interested in the place at all!
Oh, and Ikura keeps saying "Ikura-chan" now, which is so lovely. Will he pick up more phrases from me and my mum in the future? Well, we have to be careful.

日曜日は台風接近に伴い、あいにくの荒れ模様だった東京。イクラは私の部屋で水浴びをし、びしょぬれになっていました。
ところで、お知らせがあります。イクラ、男の子です!きっとブログを見てくださっている方の多くは、男の子じゃないかと思っていたと思いますが、ろうまくがピンクと白になっていた時期もあり、私もよくわかりませんでした。今は立派?!な、青みがかったろうまくになっていますよ。
そんなわけで、イクラ少年をよろしくお願いします。
女子だった波平とイクラ。たくさん違いがあります。たとえば、なみちゃんは本棚侵入が大好きだったので、本棚を守るべく対策が必要だったのですが、イクラはまったく関心がない模様。
そして、土曜日から「イクラちゃん」とおしゃべりを連発しています。これからどんどん、私や母の会話を聞いて言葉を覚えていくのでしょうか。そうなると、言動には気をつけないといけませんね。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment