23 Oct 2017

Let's have a bath! / お風呂に入ろう。

Typhoon Lan was finally gone and fortunately my area was alright. It just took time to go to work in the morning.
We kept rainy days last week, but finally we can enjoy sunny days this week.
According to the weather forecast, the weather will be good over the weekend too, so I finally can let Ikura enjoy the sunshine outside!
Well, Ikura jumped in the drinking water tonight again. Perhaps moulting period annoys her too much? To be honest, I don't want her to have a bath in the evening, because I don't want her to catch a cold.
Anyway, she eats a lot and enjoys playing a lot. So... she should be fine?

台風21号がようやく日本を離れてくれましたね。今朝の通勤には影響はあったものの、私の地域は特に被害はありませんでした。
先週はずっと雨続きでしたが、どうやら今週は秋晴れを楽しめそうですね。天気予報では、週末も晴れマークがついていたので、ようやくイクラも庭で日光浴を楽しめそうです。
イクラ、今夜も飲み水を替えたとたん、ドボンしてきました。換羽でからだがかゆいせいでしょうか?でも、風邪をひいたら困るので、夜は水浴びしてほしくないのが本音です。
よく食べ、よく遊んでいるので、大丈夫ですかね?

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment