9 Oct 2017

Ikura is growing up! / イクラ、成長しています。

I put two photos here. One was taken yesterday and the other was taken a month ago. Can you see how Ikura grew up?!
When she came to my house, she was a toddling baby and it wasn't easy to walk.
And now she can run very fast and even fly quite well.
It's always lovely to see baby budgies, but I'm looking forward to seeing the grow up Ikura.
By the way, I joined a seminar on birds today. One of the speakers came from Germany and she explained how companion birds are protected there. It was very interesting and now I want all of the companion birds to be happy with their owners.

今日はイクラの2枚の写真を並べてみました。1枚は昨日撮影したもので、もう1枚はちょうど1ヵ月前に撮影したものです。イクラ、この1ヵ月でずいぶん成長したのがわかりますよね?
お家に連れて帰ってきたときは、イクラはまだ足もしっかりしていなくて、ヨチヨチ歩きだったんですよ。
それが今、恐ろしいスピードでダッシュし、飛ぶことだってだいぶ上手になってきました。
インコのヒナちゃんは、無条件にかわいらしくて、いつまでも眺めていたいと思ってしまいますが、イクラの成長ぶりもとても楽しみです。
ところで、今日はTSUBASAセミナーに参加してきました。ご存知の方も多いと思いますが、飼い鳥のレスキュー団体のTSUBASAさんです。ゲストにはあのドイツのとりきち横丁を運営されている方もいらっしゃって、ドイツでの飼い鳥がどのように守られているのかなど、貴重なお話を聞くことができました。どういう形であれ、飼い鳥さんみんなが飼い主さんと幸せに暮らしていてほしいですね。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

2 comments:

  1. She is so sweet :)) Really a toddler baby on the second pic.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, it's very good to see Ikura's progress everyday. :)

      Delete