12 Feb 2015

A Cup Budgie / コトリカップ

I'm in the middle of something...

 Today I should avoid to talk about poo...
Well, I can't have a cup of tea when Namihei is around me. Why? Because he sneaks up to my cup and tries to get in it.
It seems that every budgie loves to get in cups, as I have found many photos of "cup budgies".
As for Namihei, he wants to have a look in every cup, plate, whatever he can sneaks in.
This morning he was checking a barrel. I got this from a friend of mine in Russia and there was lovely honey inside. Sorry, I ate all of it, like a Winnie the Pooh.
Perhaps he wants to have a smell? Honey smell?







I am completely knackered.

なみちゃんがそばにいるときは、お茶なんて飲んでいられない。なぜって、カップに忍び寄ってきて、中に入ろうとしてしまうから。
どうやらインコはみんなカップが好きらしい。ネット上でもたくさんのコトリカップ写真が!
なみちゃんの場合、中に入れるものならカップだろうがプレートだろうが何でもいいようです。
今朝は、樽の中に入ってましたよ。この樽、中にははちみつが入っていて、ロシアに住む友人からの贈物でした。はちみつはクマのプーさん並みの勢いで、飼い主が全部食べてしまいましたが(笑)。
はちみつの匂いを嗅ぎたいのかな?って、はちみつの匂いが残ってるんだろうか?!




No comments:

Post a Comment