17 Feb 2015

Namihei is in a bad mood. / 波平はご機嫌ななめ

Where is it?!
It happened last night, when I was preparing to let Namihei have a sleep.
I always put some seeds in a small cup and leave it on the desk so that Namihei can feed himself while he is out of the cage.
Well, it was time for him to go to bed, so I emptied the cup.
Then he came to the cup and found it empty. Perhaps he was still hungry? But now he looked angry... he was staring at me and then got in the cup!
And he started dancing inside to show how much he was pissed off.
But he can eat more when he gets back to the cage. What's the matter?!

I can't bear with it!
 At first I was shocked, but I couldn't stop laughing! Don't you think he is like a small kid who shows temper when he cannot have something he wants?! Grow up, Namihei!

昨晩の出来事です。なみちゃんが寝る時間だったので、いろいろと片づけやら準備をしていた時のこと。
なみちゃんが放鳥時にいつでもご飯を食べられるよう、いつも机の上にシードを入れたカップを置いています。
もう寝る時間だったので、カップを空にしたのですけど、どうやらなみちゃん、まだ食べたかったようで、カップが空になっているのを見るなり、睨まれました…。
どうやらご不満のようです(苦笑)。
そして、次になみちゃんがとった行動は、なんと自らカップに入り、「やだやだダンス」(飼い主、勝手に命名しました)だったんです!
でも、ケージに戻れば、もっとご飯は食べられるじゃない。そんなに怒らなくても…。
はじめはびっくりしたものの、笑いは止まらず。まるで、小さな子が欲しいものが手に入らなくて駄々をこねているようじゃありませんか。大人になってよ、なみちゃん!

I can drop everything!

 

No comments:

Post a Comment