14 Feb 2015

Namihei's Daily Life / 波平の日常

I'm watching you!
I do my best to make Namihei's life better. I let him out from his cage in the morning and night.
I try to play with him, but in the end, I'm just his landing point!
Perhaps every budgie likes landing on the head?!
Oh, I remembered... long time ago, a crow also landed on my head. Well, it was rather like a kick though. And do you know what he did after that? He stopped in front of me and turned around to look at me. It seemed that he was saying, "Victory shall be mine!"
Well, get back to Namihei. I clean up his cage every Saturday morning. Of course, I did it today too. I'm a good keeper, right? He is talking to himself on my shoulder and doesn't listen to me at all!

My new friends
なみちゃんの毎日がより豊かなものになるよう、飼い主なりに努力をしているんです。朝と晩は放鳥させて、一緒に遊ぼうとするのですが、結局のところ、なみちゃんにとって私は単なる着地点。
インコちゃんたちは、みんな頭に着地するのが好きなんですかね?
ずいぶん前のこと。カラスに着地されたこともありました。いや、あれは「蹴り」だったのかも。その後、私の前に止まり、振り返って勝ち誇った顔で見られました…。カラスに負けた女(笑)。
なみちゃんの話題に戻りますが、毎週土曜日の朝はなみちゃんのケージのお掃除です。もちろん今朝もキレイにしましたよ。
なんて模範的な飼い主なんでしょう!って、なみちゃんは肩で独り言を言い続けていて、まったく聞いていませんけど。


No comments:

Post a Comment