27 Feb 2015

This is not what I want. / これじゃない!

Not this one!
Yesterday I saw that Namihei was pecking the green veggie, "Komatsuna".
Finally she realised the importance of it for health?! Did she decide to eat it?!
Well, the answer is "NO", unfortunately. She was pecking it, because she was bored and pissed off!
Just in case, I tried to put it in front of her this morning. She did lean back to avoid the green alien and she looked like a circus budgie...
My apologies, but you really need it!
As for me, I got the lovely bird cake from one of my workmates at work.
I thought this looked like Namihei, but another workmate said it looked like me...
Namihei or Yukari?

昨日、なみちゃんが小松菜をつついているのを発見。やっと食べる気になったのね、なみちゃん、と安心したのもつかの間。
どうやら小松菜をつついていたのは、単にヒマだったのと、外に出られないイライラからだったようです。
今朝、小松菜を近づけてみると、思いっきり体をそらせて避けていました。その姿は、まさにサーカスの一員並み(笑)。
悪いとは思うけど、小松菜食べてくれないと困ります。
そして飼い主はというと、本日職場で同僚がコトリケーキなるものをくれました。あ、なみちゃんに似てるな、と思ったのですが、別の同僚が私に似ていると言い出し、どっちに似てますかね。両方?

No comments:

Post a Comment