19 Feb 2015

Namihei doesn't like veggies. / 波平は野菜がキライ

I prefer this!
Do you know "Komatsuna"? It looks like spinach and it is good to give it to budgies. As for spinach, it's said not to give it to them though.
Namihei has no interest in this green veggie, unfortunately. But I must keep trying to give it to him. So here is the solution. I bought a mixer to make smoothies with Komatsuna. Then we can share this veggie and we both will get fit in the end!
My workmates laugh at me as I always think first of Namihei. Yes, I know it sounds a bit ridiculous, but it can't be helped.
If he looks up at me with like this face (the 2nd photo), I can't say "No"!

Please!

日本のみなさんは、小松菜をご存知ですね。インコちゃんたちには小松菜をあげると良いと言われていますが、なみちゃんはまったく興味を示しません。
でも、ここであきらめてはいけない!新鮮な小松菜を常にケージに入れるために考えた策が、ミキサーを購入し、飼い主が残りのしなびた小松菜をスムージーとして消費していくことでした(笑)。
でも、これで私たちどちらも健康になりますね!
職場では、自分のことよりまずなみちゃんのことを考えていることに笑いが起きますが、こんなうっとり顔で見あげられたら、
「ダメ」なんて言えなくなりますよね?

No comments:

Post a Comment